شناسه : 33240
نویسنده : استان مازندران
عکس
توسط انجمن بین الملل بسیج حقوقدانان مازندران صورت گرفت

محکومیت شهادت مجاهد قرآن و عترت و سردار رشید اسلام جناب سید رضی موسوى

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ

شهادت مجاهد قرآن و عترت و سردار رشید اسلام جناب سید رضی موسوى، قلوب آزاد مردان مبارز را جريحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم نمود. شهادت این شهید بزرگوار که به عنوان مستشار نظامی ارشد جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قواعد بین المللی به عنوان فردی دیپلماتیک و شاغل در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه حضور داشته اند ، در مخالفت مطلق با قواعد و مقررات نظام حقوق بین الملل تلقی و ناقض بند ۴ از ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و ایضا کنوانسیون حمایت از نمایندگان دیپلماتیک می باشد. شهادت این سردار رشید اسلام که خون پاکش به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخته شده، به مثابه حدیث شریف امام سجاد است که فرموده اند: (( کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست))  
این شهید بزرگوار نمونه‌ ای برجسته‌ از تربیت‌ شدگان اسلام ناب محمدی و مکتب امامین انقلاب بوده اند که  همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود و با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی این مسیر ادامه خواهد یافت، لیکن #انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای بزرگوارمان آلودند. شهید رضی ادامه دهنده صراط شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه این دلیرمردان خواهند بود و خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ ای مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.
متاسفانه سازوکار فعلی نظام بین الملل در برابر جنایات دولتهای مستکبر منفعل است و این سکوت و حتی ترک فعل نظام حقوق بین الملل سبب گردیده است که کشورهای زورگو و طاغی با اطمینان از عدم مطالبه گری و پاسخگو نبودن در جامعه بین المللی وحشیانه ترین اقدامات را علیه انسانیت و حاکمیت قانون به انجام رسانند. اقدام نامشروع، غیرقانونی و ناجوانمردانه اخیر علیه  این دیپلمات که واجد مصونیت بوده است و دیگر قهرمانان مبارزه با تروریسم بین المللی اقدامی در ضدیت با انسانیت، آزادگی و حاکمیت قانون و رفتاری در حمایت از تروریسم بین المللی است.
این اقدام جنایتکارانه ، عداوت آشکار با حقوق بین الملل و تمامی توافق های بنیادین و منشور ملل متحد است.

از این حیث ما حقوقدانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه اسرائیل منحوس را محکوم نموده و فارغ از مباحث مرتبط در پیگیری قضائی موضوع حسب قواعد و قوانین بین المللی ، حق دفاع مشروع را مطابق قواعد اسلامی برای خود محفوظ می دانیم. فلذا به سازمان ملل متحد تذکر داده می شود:
اولا : به قید فوریت این اقدامات ددمنشانه ی اسرائیل را محکوم نمایند و تمام اقدامات لازم و قاطع را برای محاکمه یا استرداد عاملان شهادت آزادمردان جبهه ضد تروریسم بین المللی اتخاذ نمایند.
ثانیا: از جامعه بین المللی و خصوصا سازمان ملل متحد به منظور تقویت حاکمیت قانون و اجرای قواعدحقوق بین المللی می خواهیم تا هر چه سریعتر یک دادگاه بین المللی کیفری ویژه تشکیل دهند.
ثالثا شورای امنیت ضمن احراز این اقدام غیرانسانی به عنوان نقض صلح و امنیت بین المللی، اقدامات مقتضی را  به موجب ماده 41 منشور و در صورت ضرورت بر اساس ماده 42 اتخاذ نماید؛
رابعا مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در صورت ناتوانی شورای امنیت برای اتخاذ تصمیم، اقدام قاطع و موثری را اتخاذ نمایند؛
خامسا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یک کمیته حقیقت یاب و یک گزارشگر ویژه برای اعمال متخلفانه فرامرزی در این زمینه تشکیل دهند.

همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا از تمام ظرفیت های حقوقی و دیپلماتیک در نزد کشورهای دیگر و همچنین نهادهای بین المللی ، منطقه ای و جهانی برای محکومیت ، انزوا و عندالاقتضاء برای اخراج نیروهای جبهه مستکبرین( آمریکا و اسرائیل خبیث) از کشورهای دوست انجام داده و ایضا زمینه تشکیل یک محکمه قضائی را در مرجع صلاحیتدار مهیا نمایند.
درغیراین صورت،حسب الامر آقایمان حضرت امام خامنه ای در برابر بی عدالتی ها  آتش به اختیار عمل خواهیم نمود.

انجمن بین الملل بسیج حقوقدانان استان مازندران

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.