شناسه : 28118
نویسنده : استان مازندران
عکس

بازدید رییس کل دادگستری مازندران ازندامتگاه محکومین مواد مخدراستان/آزادی 11 نفر از مددجویان و اعزام 200 نفر به مرخصی

رئیس کل دادگستری مازندران به اتفاق دادستان مرکز استان، معاونین و ۶۰ نفر از قضات محاکم از از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان بازدید کرد تا ازنزدیک درجریان مسائل، وضعیت ومشکلات زندان وزندانیان قرارگیرد.

بازدید رییس کل دادگستری مازندران ازندامتگاه محکومین مواد مخدراستان/آزادی 11 نفر از مددجویان و اعزام 200 نفر به مرخصی  
رئیس کل دادگستری مازندران به اتفاق دادستان مرکز استان، معاونین و ۶۰ نفر از قضات محاکم و جمعی از حقوقدانان از از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان بازدید کرد تا ازنزدیک درجریان  مسائل، وضعیت ومشکلات زندان وزندانیان قرارگیرد.
به گزارش روابط عمومی بسیج حقوقدانان استان مازندران به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری درحاشیه این بازدید  با بیان اینکه ریاست معزز قوه قضاییه بر بازدید از  زندان‌ها  تاکید فراوانی دارد گفت: برهمین اساس، یکی ازاقدامات مستمر دستگاه قضایی استان، بازدید اززندان ها وپیگیری طرح پایش و غربالگری در زندان‌های  استان است.
وی با اشاره به اینکه بازدید قضات از زندان‌ها اهمیت به سزایی درکاهش جمعیت کیفری دارد  خاطرنشان ساخت: درجلسات مختلفی که برگزار می شود به  قضات و مسئولان قضایی استان  تاکید شده است با بازدید‌های مستمر از زندان در جریان امور و مشکلات زندانیان قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه ورزند.
نماینده عالی دستگاه قضایی دراستان مازندران همچنین دربخش دیگری ازسخنانش اشتغال وحرفه آموزی در ندامتگاه محکومین مواد مخدر را بسیار ضروری برشمرد وتاکید کرد: ندامتگاه محکومین مواد مخدر باید زمینه حرفه آموزی، فعالیت، تلاش وآموزش را برای این افراد فراهم کند تا شرایط مناسب برای بازگشت آنان به جامعه آماده شود .
حجت السلام و المسلمین اکبری در بازدید ازواحد های حرفه آموزی و تولیدی زندان گفت: کمک به توسعه اشتغال در جامعه موجب کاهش بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی است و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، توسعه حرفه آموزی در میان زندانیان را بخشی از فعالیت های اصلاحی و تربیتی خود قرار داده و گام های خوبی در این زمینه نیز برداشته شد.
 وی بابیان اینکه زندانیان بعد از حرفه آموزی می توانند کمکی برای  خود،خانواده هایشان وجامعه باشند افزود: استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها و موسسات برای حمایت از اشتغال و حرفه آموزی مددجویان دراین مسیرضروری است.
رئیس کل دادگستری مازندران اظهارداشت: تلاش ما اصلاح، تربیت و بازسازی وضعیت زندانیان برابر قانون و بهره گیری از راهکارهای مختلف علمی برای فراهم ساختن زمینه بازگشت زندانیان به جامعه است.
شایان ذکر است، در پایان این بازدید تعداد ۱۱ نفر از مددجویان واجد شرایط آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت و ۲۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط نیز به مرخصی اعزام شدند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.